QJFStruktura QJFQJF KioskQJF BiuletynQJF GaleriaQJRIUMembership

Muzyczny Prezent

W związku z propozycją budowy ołtarza św. Jadwigi Królowej z minerałów i kamieni szlachetnych zamierzamy powołać komitet budowy ołtarza. Pierwsze okazy zostaną wkrótce wybrane z kolekcji Strzeleckiego i przekazane na ręce Kard. Dziwisza do Katedry Wawelskiej. W kontekście budowy koloseów na EURO 2012 koszt budowy ołtarza będzie tylko niewielkim wkładem w porównaniu z ogromnymi nakładami na tego typu obiekty, pochodzącymi z pieniędzy polskich podatników. Lewackie środowisko z prezydentem Warszawy na czele, które marnuje pieniądze podatników na te gigantyczne pomniki próżności i głupoty, a które mogłyby być przeznaczone dla coraz bardziej biedniejącej klasy robotniczej i różnego rodzaju lumpen-proletariatu, mamy nadzieję nie będzie wypominać tego naszego prywatnego wkładu na budowę ołtarza  naszego świętego Króla. 

Nareszcie w wynajętej willi na Toorak-u możliwa jest kontynuacja prac nad operą „Królowa Jadwiga”. Powstało już kilka szkiców muzycznych dotyczących wybranych fragmentów opery. Komponowanie utworu operowego w dobie nowoczesnych elektronicznych instrumentów muzycznych jest bardzo różne w stosunku do tego co było nawet kilkadziesiąt lat temu. Dzisiaj dźwięk generowany z syntyzatora (komputer) może być obrabiany przy pomocy najnowocześniejszych metod przetwarzania sygnałów jak również zastosowania najbardziej złożonych transforamcji sygnału dżwiękowego. Dzisiejszy kompozytor w dużej mierze powinien być zaznajomiony z możliwościami komputerowj obróbki i generowania sygnału. Możliwości jakie stwarza dzisiejsza technika generowania i przetwarzani sygnału są nieporównywalne z żadnymi istniejącymi uprzednio metodami kompozycji. Tylko niewielu dzisiejszych kompozytorów jest w stanie opanować złożony warsztat techniki komputerowej. Dlatego też dzisiejsze utwory muzyczne są tak przerażająco puste, nudne i przeładowane zgiełkiem, jazgotem i brutalnym hałasem. Dzisiejszy kompozytor w wielu wypadkach nie dorasta do możliwości jakie stwarza dzisiejsza technika oparta na komputerowym przetwarzaniu sygnału. Pojawiające się też próby analizowania utworów muzycznych przy pomocy złożonych metod analizy dźwiękowej pozwalają na bardzo dokładne analizowanie wielu charakterystyk utworu muzycznego takich jak linia melodyczna, rytm czy też związki harmonicznych układów. W operze „Królowa Jadwiga” zostanie wykorzystanych wiele motywów muzycznych, które na zasadzie muzycznego colage stanowić będą muzyczną interpretacyjną warstwę silnie współbrzmiącą z semantyczną stroną libretta. Również wiele efektów generowanych syntetycznie zostanie włączonych do współtworzenia nastroju czy też podkreślania pewnych elementów znaczeniowych. W związku z rozpoczęciem kontynuacji pracy nad operą zamierzamy wydać płytę na której znajdą się krótkie szkice muzyczne wraz pieśnią ‘Królowa Jadwiga’. Będzie to dar dla św. Jadwigi  z okazji 15-lecia kanonizajci. Płyta ta będzie zalążkiem gromadzenia utworów muzycznych poświęconych św. Jadwidze Królowej komponowanych przez współczesnych kompozytorów. Na pierwszej płycie znajdzie się też wybrany utwór F. Chopina w wykonaniu prof. Z. Les dedykowany św. Jadwidze Królowej. Mimo, że istnieje ogromna liczba utworów Chopina, wykonywana przez najwybitniejszych pianistów to jednak utwór prezentowany na tej płycie będzie czymś wyjątkowym. Prof. Z. Les nie jest uczniem żadnego konserwatorium ani też nie uczęszczał na lekcje do żadnego z dzisiejszych muzycznych wykonawców. Opanowanie gry na fortepianie było jednym z warunków możliwości komponowania opery „Królowa Jadwiga”. Jednym z celów opanowania bardzo trudnej techniki gry na fortepianie było wykonanie wybranego utworu Fryderyka Chopina dedykowanego św. Jadwidze Królowej z okazji rocznicy Jej kanonizacji. Ponieważ mieliśmy duże kłopoty z pozyskaniem nawet średniej klasy pianisty do wykonania utworu F. Chopina na uroczystości związanej z rocznicą kanonizajci więc jedną z możliwości jest wykonanie utworu F. Chopina dedykowanego św. Jadwidze Królowej przez prof. Z. Les. Mimo że pod względem techniki muzycznej utwór ten będzie w pewnym stopniu odbiegał od istniejącego standardu jednakże intencjonalna i interpretacyjna strona nie da się nigdy porównać z żadnym wykonaniem utworu Chopina przez najgenialniejszego nawet wykonawcę.

Jako członek komitetu organizacyjnego 14th International Conference on Signal and Image Processing (SIP 2012) pragnę bardzo serdecznie zaprosić wszystkich zainteresowanych do udziału w tej konferencji. Konferencja przetwarzania sygnałów jest bardzo interesująca w kontekście przetwarzania sygnałów dźwiękowych stosowanych w tworzeniu dzisiejszych kompozycji muzycznych. Pragnę dodać, że na tej konferencji nasz instytut będzie reprezentowany co przyczyni się do tego aby stawał się on coraz bardziej popularny i rozsławiał przy tym imię św. Jadwigi Królowej.

The 14th IASTED International Conference on

Signal and Image Processing

~SIP 2012~

August 20 – 22, 2012
Honolulu, USA

International Program Committee

  • B. Er-Wei – University of Iowa, USA
  • ………
  • Hirose – The University of Tokyo, Japan
  • R. Hornero SánchezUniversity of Valladolid, Spain
  • J. H. Lee – National Taiwan University, Taiwan
  • Z. Les – The Queen Jadwiga Research Institute of Understanding, Australia
  • ………….
  • P. RadevaUniversity of Barcelona, Spain
  • P. ZahradnikCzech Technical University Prague, Czech Republic

 

 

 

Adres:

The Queen Jadwiga Foundation

P.O. Box 654, Toorak, VIC 3142

Australia